Restauratie Volvo Amazon Combi 1968 met lederen bekleding,
centrale deurvergendeling en stuurbekrachtiging.
SUPERMOOIE AUTO!


Restauratie: Volvo Amazon Combi 122S ,

Laswerk: 90 uur
De- en Montage: +/- 130 uur
Vernieuwd: Voorschermen, Front, deur LA, achterkleppen, chrome sierlijsten rondom, deurpanelen, rubberen matten.
Extra's: Centrale deurvergendeling, lederen bekleding, stuurbekrachtiging!
Totale restauratietijd: 3 maanden

Zie hieronder een uitgebreide beschrijving van de werkzaamheden die aan deze auto zijn gedaan.


Deze amazon Combi uit 1968 is door ons volledig gerestaureerd. Zoals u op bijgaande foto's kunt zien is de auto helemaal kaal geweest op de assen na. Wij hebben dit op deze manier gedaan omdat de auto bij ons bekend is en wij zeker weten dat de technische staat van de voor en achteras perfect is. Op deze manier konder we wat kosten besparen. Voor de rest is de hele auto kaal geweest. De motor was technisch ook in een perfecte staat. Met slechts 80.000 km op de teller niet nodig om te reviseren. De motor is dus alleen schoon gemaakt, voorzien van nieuwe pakkingen en keerringen en heeft een verfje gekregen. Op die manier staat hij weer prachtig in de nieuw gespoten motorruimte. Wij zullen u per fase van de restauratie aangeven wat er aan deze auto is gedaan.

Laswerk:

Bij deze mooie combi zijn de binnenschermen aan de voorzijde links en rechts vervangen. De nieuwe binnenschermen zijn onzichtbaar ingelast! Na het verwijderen van de binnenschermen bleken de bovenkanten van de A-panelen ook niet best, dus dat is eerst gerepareerd alvorens de nieuwe binnenschermen in te lassen. Verder zijn aan de voorzijde op beide hoeken de parafandelen vernieuwd / gerepareerd en zijn er in de auto aan de onderzijde van de parafan ook nog een paar stukjes ingelast. Verder is er aan de wielrand rechtsachter een stukje ingelast en zijn aan beide binnenwielkasten aan de achterzijde grote stukken ingezet. Verder is de veerschotel rechtsachter vervangen en zijn aan de linker- en rechterzijde van het achterpaneel ook stukken vervangen. De linker voordeur is d.m.v. een reparatieplaat gerestaureerd.

Vervangen:

Aan de auto zijn de volgende delen qua plaatwerk vernieuwd: voorschermen links en rechts, front, deur linksachter, achterklep boven en onder.

Na het lassen is de auto naar de spuiter gegaan die heeft eerst de auto aan de binnenzijde en in de motorruimte strakgemaakt en in de kleur gespoten. Daarna hebben wij de motor weer teruggezet in de auto. Dit doen wij in deze volgorde omdat je dan niet het risico loopt dat de spatborden die net fris gespoten zijn beschadigen tijdens het inbouwen van de motor. Na het inbouwen is de auto teruggegaan naar de spuiter. Bij de spuiter hebben we de deuren, kleppen , front, spatborden en motorkap netjes afgehangen. Op deze manier kunnen de scharnieren blijven zitten en de bouten ook gelijk in de kleur worden meegespoten. Bij het afhangen van de deuren als ze gespoten zijn loop je zo het minste risico op beschadigingen. Als dan uiteindelijk de auto (in delen) terug is van de spuiter kan het opbouwwerk beginnen! Bij deze auto zijn eigenlijk kosten nog moeite gespaard. Zo is de auto voorzien van geheel nieuwe deurbekleding, een complete nieuwe rubberen mattenset in de auto. Een een nieuwe bekledingsset voor de laadruimte, lederen bekleding op de stoelen en de achterbank, centrale deurvergendeling in alle 4 de deuren, alle sierlijsten aan de auto zijn vernieuwd, scharnieren van de bovenklep zijn vernieuwd, achterlichtranden, knipperlichtglazen en chrome randen, alle denkbare rubbers en ga zo maar door. Alleen de bumpers zijn niet vervangen, omdat ze gewoon nog heel mooi zijn en aan een poetsbeurt genoeg hadden.

Voordat deurbekleding e.d. gemonteerd is hebben wij natuurlijk alle holle ruimtes vol laten lopen met Fluidfilm NAS. Dit anti roest middel op basis van schapenvet gaat de combi behoeden tegen de grote roestvijand! Ook de onderzijde is geheel behandeld met de producten van fluidfilm. Aan de voorzijde zijn de kunststof binnenschermen geplaatst zodat de nieuwe spatborden, binnenschermen en A-panelen niet meer blootgesteld worden aan modder pekel e.d.

Als laatste is er door Volvo Klassiekers in deze combi een ELECTRISCHE STUURBEKRACHTIGING gebouwd. Dit is toch wel een extra kaars op de taart! Ideaal die stuurbekrachtiging! Een auto van 40 jaar oud die stuurt als een moderne wagen. Voor 1495,00 ex BTW plaatsen wij ook een stuurbekrachtiging in uw Volvo.

Hieronder hebben wij nog een hele serie foto's afgebeeld met beschrijvingen, geniet van deze presentatie, en als u interesse heeft in een restauratie door Volvo Klassiekers, belt u dan even of komt u even langs in Barneveld? Bij ons is heel veel mogelijk! U kunt als u dat leuk vindt ook zelf helpen bij de de- en montagewerkzaamheden. In overleg kan er heel veel!

VOOR
NA


Aan deze amazon combi is met name aan de neus op de bekende plekken een en ander doorgerot.Na het verwijderen van de spatborden en de binnenschermen blijken de bovenstukken van het A-paneel ook niet best te zijn. Dus rigoreus eruit slijpen en nieuwe stukken inlassen!


Onze lasser heeft er een vakkundig stukje werk van gemaakt en de basis om een binnenscherm weer te bevestigen netjes hard en dicht gemaakt.




Aan de linkerzijde zat ook aan de bovenzijde van het A-paneel een nare plek, netjes dichtgemaakt en natuurlijk na het opbouwen de holle ruimte onder de ruit goed volgespoten met Fluidfilm zodat de roest geen kans meer krijgt.


Keurig dicht zodat het nieuwe binnenscherm goed kan worden vastgelast.


Parafan zowel in de motorruimte als (zichtbaar) net onder de raamstijl.


Weer helemaal nieuw en klaar voor een nieuw leven.


A-paneel en parafan gezien vanuit de auto rechter zijde.


Hoekje weer dichtgelast, later netjes gespoten en natuurlijk de holle ruimten in de Fluidfilm gezet.


Aan de achterzijde rechtsachter was de balk, veerschotel en de wielbak niet helemaal fris meer. Hier is rigoreus de slijptol ingezet en alles weer vervangen door hard nieuw materiaal


Een heel ander gezicht......


Wielrand aan de achterzijde had maar een klein stukje nodig in de onderrand.


Onzichtbaar gerepareerd.......


De wielkast aan de rechterzijde was er slechter aan toe....... Zelfs de bevestiging van de achterbank kwam te vervallen en hebben wij opnieuw erin moeten zetten.


Zie hier het resultaat......


Hoek in de reservewielbak.....


In de kleur gespoten zie je het niet meer....


Bekende plekken aan het achterpaneel......


En zo kan hij weer jaren mee. Ook de holle ruimten achter het paneel zitten nu vol met Fluidfilm natuurlijk.


Achterpaneel aan de linkerzijde.......


Erg netjes gedaan!

De combi is helemaal kaal op de assen na..... Deze auto is altijd in onderhoud geweest bij Volvo Klassiekers en de technische staat van de assen is perfect, dus vandaar dat ze er niet af zijn.

Het afstellen van de deuren , kleppen en spatborden kan wel een dag duren....... Als je het tenminste goed wilt doen.......
Zo begint het er weer een beetje op te lijken....... Klaar om te spuiten. De schermen , front en motorkap zijn aan de binnenzijde al in de kleur gespoten.
Kunt u de lasnaad ontdekken? Wij niet!
Voordat de rest van de auto gespoten wordt bouwen wij de motor er weer in. Hierdoor krijgen we geen beschadigingen op net nieuw gespoten spatborden.
Net terug van de spuiter, het opbouwwerk kan beginnen!
Strak gespoten! De dakranden zijn van voor tot achteren helemaal kaal gemaakt voordat ze gespoten zijn.

Met de koplampen en de knipperlichten erin krijgt de wagen weer een beetje een gezicht.

De scharnieren van de bovenklep opnieuw laten verchromen....... Verder is aan de auto al het nog nieuw leverbare chroomwerk vernieuwd, dus alle sierlijsten op de spatborden en deuren, voorruitsierlijst, knipperlichtranden en achterlichtranden.
De ruiten er weer in....... Natuurlijk zijn alle rubbers aan de auto vernieuwd. Deurrubbers, ruitrubbers en alle achterkleprubbers.
Omdat alle deuren ook helemaal kaal zijn geweest en gedompeld in een loogbad om alle verf eraf te halen is het opbouwen van de deuren een hele klus. Gelijk met deze restauratie hebben wij centrale deurvergendeling gemonteerd.
Als dan de bumper er weer op zit en de grille weer is gemonteerd dan straalt de hele auto weer. Hier staat de auto op de brug om een antiroestbehandeling met Fluidfilm te ondergaan.
Eerst de onderzijde inspuiten met Liquid A en daarna de Perma Film eroverheen! Voorlopig geen zorgen over de roest!
Aan de voorzijde na de antiroestbehandeling de kunststof binnenschermen gemonteerd. Ideaal, kosten slechts 75 euro incl BTW en zorgen er wel voor dat de spatborden binnenschermen en A-stijlen geen modder, pekel e.d. te zien krijgen.

De brede 6-J velgen zijn gestraald en opnieuw gecoat.

Prachtig toch? Echte Lederen bekleding in deze combi en als kers op de taart ELECTRISCHE STUURBEKRACHTIGING!! Wij bouwen voor u de electrische Stuurbekrachtiging in voor 1495 euro ex. BTW.
Hier staat ie dan: Helemaal klaar voor de komende 10, 15 of 20 jaar. Wilt u een indicatie van de kosten van een soortgelijke restauratie? Komt u dan eens vrijblijvend met uw Volvo bij ons langs!


Hieronder hebben wij nog meerdere foto's van de restauratie afgebeeld. Door te klikken op de kleine foto's kunt u een grotere foto bekijken. Bent u geinteresseerd in een (deel) restauratie van uw Volvo door Volvo Klassiekers? En vindt u het ook leuk om bij de restauratie mee te helpen? Bel eens voor de nodige info of kom eens langs in Barneveld.!



Ook uw auto door Volvo Klassiekers laten restaureren?
Bel 06-24885244, of mail.

Ook uw auto door Volvo Klassiekers laten restaureren?
Bel 06-24885244, of mail.